Światłolecznictwo

Światłolecznictwo jest  jedną z metod fizykoterapii która wykorzystuje sztuczne źródła światła podczerwonego i nadfioletowego do leczenia kuracjuszy. W zależności od wskazań lekarze prowadzącego kuracjusz może być leczony systemowo lub miejscowo. Nie tylko uzdorwiska stosują swiatłolecznictwo jest to również popularna metoda upiekszająca stosowana w salonach kosmetycznych.

Zastosowanie leczenia światłolecznictwem:

Przykładowe zabiegi z światłolecznictwa:

Laseroterapia – zabieg ten wykorzystuje wiązkę światła tak zwanego mono-chromatycznego światła widzialnego jak również światła podczerwonego. Światło wnika w głąb skóry co powoduje reakcje obronne i naprawcze organizmu. Zabieg kuracjuszom zaleca się w przypadku: bólach, zapaleniach, obrzękach mięśni i tkanek. Wykorzystuję się również do przyspieszania gojenia ran i zrostu kości.

Naświetlanie lampą Sollux (IR) – zabieg wykorzystuje promieniowanie podczerwone. Jego głównym zadaniem jest rozgrzanie wybranych miejsc zabieg działa przeciwbólowo, zmniejsza napięcie wybranych mięśni, poprawia przemianę materii.

Naświetlanie lampą kwarcową (UV) – zabieg polecany kuracjuszom z zapaleniami i krzywicy. W zabiegu wykorzystywane jest światło nadfioletowe, działające przeciwkrzywiczo i przeciwbakteryjnie. Dobrze sprawdza się przy rekonwalescencji, zaburzeniach regulacji wegetatywnej oraz różnego rodzaju schorzeniach dermatologicznych.

Lampa Fotovita – najczęściej stosowana w zaburzeniach snu, i depresjach jesienno-zimowych gdyż lampa ta emituje światło zbliżone do światła słonecznego.

Bioptron – to terapia światłem spolaryzowanym bez efektu cieplnego. Działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przyśpiesza gojenie się ran, stosowanej w leczeniu chorób skórnych łuszczycy, dermatozach, schorzeniach laryngologicznych chorobach narządu  ruchu.